صالحین مسجد( با محوریت بینش مطهــر )

سنگر مجازی حلقه های صالحین

صالحین مسجد( با محوریت بینش مطهــر )

سنگر مجازی حلقه های صالحین

صالحین مسجد( با محوریت بینش مطهــر )
روش شناسی(متدولوژی) استاد مطهری
برای درک صحیح از اسلام، انسان و جهان هستی،
برای جستجو گران حقیقت بویژه جوانان جذاب خواهد بود.
روش شناسی فیلسوفی عارف
و فقیهی مجاهد
که هنوز عبارت زیبای او، وجدان های بیدار را
به تحسین نظام فکریش وا می دارد
که گفت:
"من ستایشگری معلمی هستم
که اندیشیدن را به من بیاموزد
نه اندیشه ها را"


پیوندهای روزانه
کلمات کلیدی

صالحین سردار شهید خادم صادق

بهترین تفریح مؤمن شناست.

استخر نیم بهای برق شیراز ویژه ی صالحین

استخر برق شیراز نیم بها

اصول کار تیمی

غدیرخم از نگاه شهید مطهری

مبلغ و میزان قدرت مقاومت یک ملّت

رئیس جمهور آمریکا فتوا صادر کرده است که

مقاومت مردم غزه نمونه ای از قدرت مقاومت انسان

امروز قضیّه‌ى اوّل جهان اسلام قضیّه‌ى غزّه است؛

خطبه‌هاى امام خامنه ای در نماز عید سعید فطر

سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است؛

سامانه پیامک KHAMENEI.IR

توصیه قرآن برای انتخاب همسر

همایش آسیب شناسی ماهواره (دجالواره)

دجال در آخر الزمان مردم را فرا می خواند به عبودیت خودش

مفهوم دجال در روایات

باید کار را از نقطه ی آسان و با مساعدت همگرایان آغاز کنیم

مقایسه دجالواره با ماهواره

دجال به عنوان نماد قدرت ثروت و فرهنگ که در تقابل با دین

باید با این هنر ها آشنا شد و با ابراز خودشان به جنگ آنها رفت

ماهواره به دنبال تغییر سبک زندگی

دجال که در آخر الزمان است با همه اقتدارهای دجال های گذشته

شروع عملیات افشای دجالواره شیطان با رمز یا علی بن ابیطالب علیه السلام

آغاز عملیات بزرگ افشای دجالواره شیطان

افشای دجالواره شیطان

شروع عملیات

سپاه احمدبن موسی شیراز پیشتاز افشای دجالواره ی شیطان

نشست های مقدماتی عملیات بزرگ دجالواره شیطان

یک شاه بیت اخلاقی در روابط اجتماعی

آخرین نظرات

جلوگیری از 6 جنگ با تدابیر رهبرانقلاب

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۴۲ ب.ظ


جلوگیری از 6 جنگ با تدابیر رهبرانقلاب

اگر مذاکرات هسته ای طبق نظر رهبری ادامه یابد و عبور از خطوط قرمز نکنیم و در انتخابات اسفند ماه با مشارکت بالای 65 درصد باشد ،دشمن نا امید خواهد شد.
به گزارش شهدای ایران به نقل از دزفول امروز،"سردار سرلشکر غلامعلی رشید "جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در همایش رزمندگان و پیشکسوتان عملیات ظفرمند فتح المبین در دزفول، به تحلیل چشم انداز تهدیدات نظامی، امنیتی و دفاعی در دو سال آینده پرداخت

** رویدادهای مهم سال 92

جانشین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به رویدادهای مهم سال 92، انتخاب ریاست جمهوری و حضور پر شور مردم در انتخابات را یکی از رویدادهای مهم آن یال دانسته و گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری و جهت گیری های خارجه دولت، دشمن فرض غلطی را نتیجه گرفت و آنرا حاصل اِعمال تحریم ها و تهدیدات علیه نظام و مردم ایران دانست و تصور می کرد، مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری کمرنگ خواهند داشت.

وی ادامه داد: حضور گسترده و پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن که گسترده تر از سالهای گذشته توسط مردم به نمایش گذاشته شد، یکی دیگر از رویدادهای مهم کشور در سال 92 بود.

سردار رشید، شکل گیری و توافق اولیه ایران در مذاکرات هسته ای با گروه پنج به علاوه یک را یکی دیگر از رخ دادهای مهم سال 92 دانست.

** تأثیر متقابل تحولات اخیر سیاسی، وضعیت معیشتی و مذاکرات هسته ای

سردار پاسدار غلامعلی رشید، با تشریح مسائل و رخ دادهای منطقه به تحلیل چشم انداز تهدیدات نظامی، امنیتی و دفاعی در دو سال آینده و به تأثیر روند مسائل سیاسی، اجتماعی و دیپلماتیک در ایجاد ثبات سیاسی و اقتصادی و رفع تهدیدات نظامی آمریکا و اسرائیل پرداخته و گفت: تحولات سیاسی، اجتماعی اخیر ایران، با وضعیت معیشتی و مذاکرات هسته ای روی هم تأثیر گذار هستند.

** تقابل راهبردی و همه جانبه ایران و آمریکا

این فرمانده ارشد سپاه، تقابل ایران و آمریکا را راهبردی دانسته و خاطر نشان کرد: تقابل ایران و آمریکا در طی سه دهه گذشته راهبردی بوده و طی آن، آمرکا در کانون سیاست های امنیتی، دفاعی و نظامی ما قرار گرفته است....




** حضور ساختارمند آمریکا در منطقه

وی با توصیف همه جانبه بودن این تقابل تأکیر کرد: ما در یک تقابل همه جانبه قرار گرفته ایم و در سطوح داخلی، بین المللی و در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تبلیغاتی و نظامی و… در یک جنگ تمام عیار هستیم.

این فرمانده کلیدی دوران دفاع مقدس به توضیح بیشتر تقابل نظامی پرداخته و گفت: تقابل نظامی به معنی جنگ نیست بلکه تحرکات نظامی آمریکا در منطقه و ساختارمند کردن حضور خود در کشورهای اطراف ماست.

** آمریکا با180 فروند هواپیمای راهبردی فضای ایران را رصد می کند

جانشین ستادکل نیروهای مسلح افزود: هر چند بعد از نشاندن هواپیمای بدون سرنشین (آر کیو 170)، آمریکا جرأت پرواز این هواپیماها را بر فراز ایران ندارد ولی روزانه با استفاده از 180 فروند هواپیمای راهبردی بدون سرنشین، فضای ایران را با دوربین های پهلو نگر رصد می کند.

** سال 93، سالی تعیین کننده است
وی، سال 93 را سالی تعیین کننده دانسته و گفت: امسال در روند تحولات سیاسی ، اجتماعی ،اقتصادی و حتی روابط خارجی ایران فقطه تعیین کننده ای است چرا که نتیجه مذاکرات هسته ای به اذن رهبری در پایان امسال آشکار خواهد شد.

** احتمالات مختلف برای سرنوشت مذاکرات هسته ای

سردار رشید با تحلیل احتمالات مختلف برای نتایج مذاکرات هسته ای پرداخته و با بیان اینکه برای سرنوشت مذاکرات هسته ای سه احتمال وجود دارد گفت: احتمال اول که سناریوی دولت است، به نتیجه رسیدن مذاکرات و حل مسئله هسته ای ایران است که دولتمردان به مذاکرات خوشبین بوده ولی آنرا سخت می دانند.

وی، شکست مذاکرات را احتمال دوم دانسته و گفت: اگر دشمن، مطالبات خود را زیاد کند، این مذاکرات به شکست خواهد انجامید که در این صورت با قدرت رسانه ای که دارند، تقصیر را به گردن ایران می اندازند.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید، تبدیل مذاکرات به یک مذاکره فرسایشی را احتمال سوم دانسته و افزود: تا همین اندازه مذاکرات به یک مذاکره فرسایشی تبدیل شود و بخش ضعیفی از تحریم ها برداشته شده و بخش عظیمی از آن سر جایش خواهد ماند.

** تأثیر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها

جانشین ستادکل نیروهای مسلح به تأثیر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بر وضعیت سیاسی اجتماعی کشور اشاره و گفت: وضعیت سیاسی- اقتصادی کشور با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شکل جدیدی به خود خواهد گرفت که با تأثیرات اجرای مرحله اول هدفمندی فرق می کند.

** آرایش نیروی های سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 94

سردار غلامعلی رشید افزود: آرایش نیروی های سیاسی در داخل کشور تحت تاثیر انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال 94 بر دو محور مذاکرات هسته ای و مسائل سیاسی اقتصادی در داخل شکل خواهد گرفت.

** اگر مذاکرات به نتیجه برسد
سردار رشید، به نتایج حل شدن مسئله هسته ای با ادامه مذاکرات اشاره و گفت: اگر مساله هسته ای حل شده و مذاکرات به نتیجه برسد فشار اقتصادی کاهش یافته و روابط خارجی و دیپلماتیک ایران نیز بهبود خواهد یافت ضمن اینکه بی ثباتی در زمینه مسائل امنیتی نداریم و ضمن کاهش چالش های اقتصادی تهدید نظامی هم به شدت کاهش خواهد یافت.

** آمریکا، انقلاب مردم در بیداری اسلامی را کنترل و معکوس کرد
وی در خصوص تحولات سیاسی اجتماعی در منطقه و بیداری اسلامی نیز گفت: هر چند تحولات بیداری اسلامی که در منطقه غرب آسیا و شنال آفریقا رخ داد، در ابتدا منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت مورد تهدید قرار گرفت و برای مدت دو سال، تمرکز از روی ایران را کاهش داد اما آمریکا با ابزار نظامی به مدیریت حرکت مردمی پرداخت، و انقلاب ها را معکوس کرد. و در نتیجه زیرساختهای آنها را نابود کرد.

سرلشکر رشید افزود: آمریکا با ابزار نظامی زیرساخت های کشورهای انقلاب کرده را نابود کرد. در لیبی، نه مردم و نه دولت و نه گروه های مسلح قدرت ندارند. هیچ چشم اندازی برای لیبی متصور نیست.

وی تأکید کرد: البته با شناختی که از مردم ، پیشینه و درک و فهم مردم مصر داریم، بعید است که به این شکل ادامه پیدا کند. در یمن با قدرت نظامی و پول انقلاب مردم را منحرف کردند و بحرین را رسما اشغال کردند.

** تهدید امنیتی علیه ایران در حال افزایش است
غلامعلی رشید به تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد:آمریکا تلاش کرد در دو سال گذشته روند تحولات منطقه ای را به زیان اهداف مقدس نظامی اسلامی ایران تغییر دهد که تا اندازه ای نیز موفق شد و تهدیدات نظامی و امنیتی علیه رژیم صهیونیستی کاهش یافته است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تهدید امنیتی علیه ایران در حال افزایش است، افزود: این تهدید در لبنان ، عراق و جنوب شرق کشور در حال افزایش بوده و در پشت آن عربستان قرار دارد.

** نابودی و فرسایش چهار ارتش عربی در تحولات اخیر

وی به نابودی و فرسایش چهار ارتش عربی در تحولات اخیر اشاره و گفت: در تحولات عراق چهار ارتش کشورهای عربی نابود و یا درگیر جنگ فرسایشی شده اند. ارتش مصر بجای آرایش در مقابل اسرائیل در مقابل مردم مصر قرار گرفته است، ارتش عراق به نوعی و… ارتش سوریه درگیر جنگ فرسایشی است، 350 هزار نفر در حال خدمت در ارتش سوریه هستند که 50 هزار نفر آن از در خارج شده است.

** توصیه نیروهای قدس به سوریه

سردار رشید به توصیه نیروهای قدس به سوریه اشاره و گفت: ارتش سوریه با 40 هزار تروریست که از 12 کشور به آن منتقل شده است، در حال درگیری است که به توصیه نیروهای قدس، نیرویی شبیه بسیج با عنوان نیروهای دفاع ملی تشکیل شده است.

** اگر در بحرین دخالت می کردیم…

وی افزود: اگر یک درصد از کاری که کشورهای مختلف در ارسال نفر، پول و سلاح به سوریه انجام داده اند، ما در بحرین انجام می دادیم، اکنون بحرین بعنوان یک کشور مستقل در دنیا معرفی می شد.

** شکل گیری محور سلفی- صهیونیستی

سردار رشید، شکل گیری محور سلفی- صهیونیستی بین عربستان و رژیم غاصب اسرائیل علیه ایران را مورد اشاره قرار داده و اظهار کرد: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با هدایت آمریکا دامنه فشارهای سیاسی امنیتی را ابتدا در بیرون مرزها و بعد در داخل کشور افزایش می دهند.

وی افزود: شکل گیری محور سلفی صهیونیستی به خاطر نفوذ روز افزون ایران در منطقه بوده است.

** در صورت سقوط بشار اسد…
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تأکید کرد: شک نکنید که در صورت سقوط بشار اسد بعد از آن تمرکز روی لبنان و حزب الله است و بعد از آن سراغ عراق خواهند آمد و این در صورتی است که دولتی شیعه در عراق حاکم است ضمن اینکه در عراق دهها نفر خبیث تر از صدام آماده جنگ با ایران هستند.

سردار غلامعلی رشید تصریح کرد: دولت سوریه ضعف هایی دارد که یک از آنها این است که دولت آن ، حزب بعث است ولی جرم دولت سوریه کمک به مقاومت است.

** ایران در سوریه رزمنده ندارد….

وی افزود: ما در سوریه رزمنده نداریم ولی برخی فرماندهان ما به آنها مشاوره می دهند که تشکیل نیروی دفاع ملی که تشکیلاتی شبیه بسیج است، یکی از پیشنهادها بوده که با موافق آنها این نیرو تشکیل شد.

** نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت ایران و تغییر اولویت های آمریکا

این فرمانده عالی رتبه نظامی ایران، به ضعف های اسرائیل طی دهه های گذشته اشاره و اظهار کرد: نگرانی رژیم صهیونیستی در دهه های گذشته ، بسبب تضعیف بازیگران منطقه ای و قوت ایران افزایش یافته به همین دلیل استراتژی تهاجمی اسرائیل کنار گذاشته شد و الآن به حفظ بقاء فکر می کنند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی در سه جنگ اخیر خود شکست خورده و ابهت آن شکسته است.

وی یکی دیگر از نگرانی های آمریکا را تغییر اولویت های آمریکا عنوان کرده و اذعان کرد: در حالی که آمریکا، مشغول جنگ در عراق و افغانستان بود، چین به زیرساخت های اقتصادی خود توجه و موفق به کسب رشد بالای اقتصادی شده و همین امر سبب تقابل سیاسی و اقتصادی آمریکا با چین شده است که اسرائیل نگران این تغییر اولویت هستند. این در حالی است که هرگز آمریکایی ها منطقه را رها نکرده و همچنان حامی اسرائیل هستند.

** تقابل همه جانبه ، نیاز به ارتقاء قدرت داخلی
سردار رشید اظهار کرد :به دلیل شکل گیری محور سیاسی امنیتی عربستان و اسرائیل، در کنار فشار همه جانبه آمریکا همچنان اهداف و منافع ایران از سوی عربستان و اسرائیل غاصب مورد تعرض قرار خواهد گرفت لذا باید قدرت نظامی دفاعی خود را حفظ و ارتقا بخشیم.

وی، جنگ را ذات نظام های استکباری دانسته و افزود:برخی که تصور می کنند امکان تعامل با آمریکا وجود دارد و این درگیری را همه جانبه نمی دانند سخت در اشتباه هستند. آمریکا و متحدانش در 12 سال گذشته ، 8 جنگ به راه انداخته اند.

** با تدبیر رهبری از وقوع 6 جنگ جلوگیری شد

سرلشکر غلامعلی رشید گفت: در طی 25 سال بعد از جنگ با تدبیر رهبر انقلاب از وقوع 6 جنگ جلوگیری شد. و ما در این سالها تلاش کرده ایم که دچار جنگ نشویم.

** موضوع هسته ای بهانه استکبار
وی موضوع هسته ای را بهانه استکبار علیه نظام اسلامی دانست و با انتقاد از برخی که توصیه کوتاه آمدن در برابر غرب در مذاکرات هسته ای را مطرح می کنند گفت: عده ای فیلسوف نما در داخل توصیه می کنند که از موضع هسته ای عقب نشینی کنیم و جمع کنیم موضوع هسته ای را این در حالی است که موضوع هسته ای بهانه ای از سوی آمریکاست چرا که در دهه 70 که بحث هسته ای ایران مطرح نبود ایران از سوی غرب بارها تهدید شد.

وی افزود: آمریکا با نظام اسلامی ایران مشکل داردلذا اگر مساله هسته ای حل شود این بار بهانه حقوق بشر و حمایت از تروریسم را علم می کند.

** انتخابات مجلس در اسفند ماه سال 1394 سنجش وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور
جانشین ستاد فرماندهی کل قوا انتخابات مجلس در اسفند ماه سال 1394 را به مثابه سنجش وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور دانست و گفت: اگر بر مدار رهنمودهای رهبری حرکت کنیم و اقتصاد مقاومتی محقق شود دشمن نخواهد توانست به اصل نظام ضربه ای وارد کند.

** بزرگ نمایی قدرت دشمن ، یکی از ترفندهای دشمن است

سردار رشید، یکی از ترفندهای دشمن را بزرگنمایی قدرت او عنوان کرده و گفت: کشور و نظامی قادر به مقاومت و مقابله با استکبارگران است که از حمایت های ملت خود برخوردار باشد. جنگ افزار مدرن و پیشرفته، زور سیاسی و نظامی کشورهایی را می ترساند که پشتوانه ی مردمی ندارند.

** اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که نیاز به مجری خوب دارد

وی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را برنامه ریزی اصولی و عمل کننده واقعی از سوی دستگاه ها دانست و افزود:مدیریت یک پارچه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سردار رشید افزود:دشمن در جنگ اقتصادی علیه ایران قرارگاه زده لذا باید همانند جنگ هشت ساله قرار گاه زد و روند تعامل اقتصادی با دنیا را عوض کرد و راه های متعارف را دور زد.

وی در خاتمه افزود: اگر مذاکرات هسته ای طبق نظر رهبری ادامه یابد و عبور از خطوط قرمز نکنیم و در انتخابات اسفند ماه با مشارکت بالای 65 درصد باشد ،دشمن نا امید خواهد شد.

منبع:
پایگاه خبری تحلیلی شهدای ایران
http://shohadayeiran.com/fa/news/33184

نظرات  (۱)

سلام.
به لطف خداوند و حضرت زهرا با شعری در مورد حضرت زهرا به روزیم.
منتظر شما و نظر های زیباتون.
تشریف بیارید
یا علی مدد
التماس دعای فراوان
یا حضرت مادر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی